Оформлення стажера-студента: алгоритм дій та податкові нюанси
Підкажіть, будь ласка, як правильно оформити стажера-студента ліцею, якщо ми маємо за договором про проходження виробничої практики забезпечити оплату його праці за фактично виконаний обсяг робіт таким чином: 50% перерахувати на рахунок ліцею, 50% - студенту виробничої практики. Термін проходження практики - 3 місяці. Який алгоритм дій?
Повідомлення в ДПС подаємо. Чи потрібно подавати повідомлення в ПФУ та ТЦК?
Подавати повідомлення про прийняття працівника на роботу до ДПС, ПФУ та ТЦК не потрібно, оскільки відносини з учнями-практикантами не є трудовими.
Відповідно до пп. 21 п. 3 розділу Х Прикінцеві та перехідні положення Закону №4574 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4574-20#n1078, механізм розподілу заробітної плати за виробниче навчання, виробничу практику та інші види практичного навчання здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти, що діяв на день набрання чинності Законом №4574 (12.09.2025), відповідно до частини дев’ятої ст. 50 Закону України від 10.02.1998 №103/98-ВР «Про професійну (професійно-технічну) освіту» продовжує діяти для здобувачів професійної освіти, які вступили до закладу професійної (професійно-технічної) освіти до 1 січня 2026 року, а саме:
50%. заробітної плати за виробниче навчання, виробничу практику та інші види практичного навчання здобувачів освіти направляється на рахунок закладу освіти для здійснення його статутної діяльності, зміцнення навчально-матеріальної бази, на соціальний захист здобувачів освіти, проведення культурно-масової і фізкультурно-спортивної роботи
Згідно з п. 17 Порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами закладів професійної (професійно-технічної) освіти виробничого навчання та виробничої практики, затвердженого постановою від 7 червня 1999 р. N 992 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/992-99-%D0%BF#Text за фактично виконаний обсяг робіт виробничої практики відповідно до виробничих завдань підприємство нараховує їм заробітну плату згідно з установленими системами оплати праці за нормами, розцінками, ставками (окладами) з урахуванням коефіцієнтів, доплат і надбавок.
Нараховані учням (слухачам) кошти переказуються для виплати на рахунок професійно-технічного навчального закладу або виплачуються їм безпосередньо підприємством не пізніше п’яти днів після виплати заробітної плати працівникам підприємства.
Питання щодо спрямування 50 % заробітної плати учнів на рахунок професійно-технічного навчального закладу для використання у зазначених цілях вирішуються ним разом з підприємством, де учні проходять виробничу практику, в кожному конкретному випадку з урахуванням наявності підстав та доцільності і обумовлюються в договорі про надання робочих місць як додаткові зобов’язання підприємства.
До штату підприємства учнів профтехучилищ не включають. Тривалість роботи практикантів на підприємстві 2025 має відповідати навчальним програмам і не може перевищувати норми, встановленої законом для відповідної категорії працівників (п. 7 Порядку № 992).
Підприємство виступає податковим агентом і зобов'язане нарахувати та сплатити ПДФО і ВЗ з усієї суми доходу, а також ЄСВ, незважаючи на механізм розподілу коштів з навчальним закладом.
Щодо подання Обєднаної звітності.
Оскільки трудовий договір з учнями ліцею не укладався, інформацію про них потрібно відобразити лише в Додатку Д1 та Додатку 4ДФ (як складових частинах Об'єднаної звітності/Податкового розрахунку). Додаток Д5 заповнювати не потрібно, адже відомості про трудові відносини (прийняття/звільнення) туди не вносяться.
В додатку Д1 таких осіб відображають з кодом особи 69 – це спеціальний код для студентів-практикантів, відображаєте кількість днів трудових відносин (без них, на жаль, нікуди, хоча це нетрудові відносини) і суму оплати за практику та ЄСВ, нарахований на цю суму.
В додатку 4ДФ відображаєте суми оплати за практику (оскільки нічого іншого законодавством не передбачено) з кодом доходу 101.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Лікарняні: нюанси оплати та виконання роботи під час непрацездатності
Порядок анулювання бронювання працівників під час звільнення підприємства
Підприємство має критичність, працівники заброньовані. Якщо заброньований працівник звільняється, чи потрібно самостійно подавати заявку в дії на анулювання бронювання? Чи це якось автоматично робиться (наприклад, дані підтягуються через оперативні звіти в ПФУ)?
Чи потрібно повідомляти ТЦК про зміну відповідального за облік
Проблема з від’ємним значенням у звіті про працевлаштування осіб з інвалідністю
Правила розрахунку компенсації за дитячу відпустку при звільненні

Відповідь АІ схвалено експертом
Як внести пропущений запис про нагородження в трудову книжку
Відповідь АІ схвалено експертом
Мобілізовані працівники та облік робочих місць для інвалідів
Оновлення посадової інструкції: як внести зміни та ознайомити працівника
Наказ про переведення семи співробітників на повний робочий день
Проблема з оформленням працівників: існуюче звернення заважає дії
Це продовжується з квітня місяця. Що робити?Дякую…
Компенсація днів відпустки при звільненні за власним бажанням
Відповідь АІ схвалено експертом
Питання щодо додаткової відпустки для одиноких матерів без спілкування
Є відповідь АІ
Запит на зразок оформлення акту Н-1 для бухгалтерії
Як правильно внести записи до трудової книжки в 2026 році
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій для використання критичності від Мінекономіки в ДІЇ
Відповідь АІ схвалено експертом
Зміни в наказах при колективному договорі та штатних переміщеннях
Чи можна включити працівника з встановленою інвалідністю в квоту
Нарахування днів щорічної відпустки під час тривалої відпустки
Відповідь АІ схвалено експертом
Звільнення працівниці у відпустці: нюанси виплати компенсації
Відповідь АІ відхилено експертом


