Тема 1. Оповіщення військовозобов’язаних, резервістів та призовників на вимогу ТЦК та СП (органів СБУ, підрозділів СЗР). Реагування підприємств на запити від ТЦК та СП
4.9(221)
Оцініть відео:
Заняття 1. Оповіщення військовозобов’язаних, резервістів та призовників
00:46:32
Тетяна Донець
4.9(221)
Оцініть відео:
Додаткові матеріали ПрезентаціяАкт про відмову від отримання повістки додаток 2Лист до ТЦК про працівника, який не з’явився за викликомЛист про оповіщення працівника про виклик до ТЦКНаказ про оповіщення працівників про їх виклик до ТЦК та СПНаказ про скасування наказу про увільненняСупровідний лист до ТЦК (разом з наказом про оповіщення)Хто має право вручати повісткиНаказ про увільнення від роботи на час уточнення облікових даних у ТЦК та СП
4.9(172)
Оцініть відео:
Заняття 2. Реагування підприємств на запити від ТЦК та СП
00:43:51
Олександр Корчак
4.9(172)
Оцініть відео:
Додаткові матеріали ПрезентаціяОсновні документи, що вимагатиме ТЦК під час перевірки
4.8(8883)
124465
Коментувати
Коментарі160
ІШ
Шевчук Ірина Іванівна
25.12.2024 | 10:23 Експерту
Як взнати чи явився по повістці працівник, каже що повістку забрали в ТЦК, відмітки ніякої немає, а ТЦК просить подати списки чи всі явились?
Відповісти

Тетяна, консультант
27.12.2024 | 08:19 Експерту
Подайте в ТЦК витяг (копію) наказу про увільнення від роботи на день відвідування ТЦК.
Зробіть супровідний лист, зазначте, що ви увільнили від роботи, але доказів того, чи прибув працівик до ТЦК у вас немає.
Зробіть супровідний лист, зазначте, що ви увільнили від роботи, але доказів того, чи прибув працівик до ТЦК у вас немає.
Відповісти
СО
Світлана
17.12.2024 | 10:33 Експерту
звідки така вимога, про яку каже лектор в другому занятті - погоджувати функціональні обовязки та наказ про призначення відповідального за ВО з ТЦК ?
Відповісти

Тетяна, консультант
17.12.2024 | 11:15 Експерту
Такої вимоги зараз немає вже. Раніше була
Відповісти
ГЖ
Безсмертна Ніна
12.12.2024 | 12:54 Експерту
Підкажіть чи є обовязковий термін подачі звітності ТЦК за формою 5і 12?
Відповісти

Тетяна, консультант
17.12.2024 | 11:12 Експерту
Ні, звітність до ТЦК не подається.
Відповісти
ЖА
Жанна
01.12.2024 | 17:05 Експерту
Доброго вечора! Скажіть будьласка скільки разів на рік потрібно проводити внутрішнє звіряння? Яка форма складання таких графіків?
Відповісти

Tetiana консультант
06.12.2024 | 16:30 Експерту
Жодних вимог в Порядку немає, тому можете встановити потрібну вам періодичність. Графік можна скласти в довільній формі, його повинен затвердити директор.
Відповісти
ЖА
Жанна
01.12.2024 | 16:57 Експерту
Доброго вечора! Скажіть будьласка скільки разів на рік потрібно проводити внутрішнє звіряння? Яка форма складання таких графіків?
Відповісти

Tetiana консультант
06.12.2024 | 16:30 Експерту
Жодних вимог в Порядку немає, тому можете встановити потрібну вам періодичність.
Графік можна скласти в довільній формі, його повинен затвердити директор.
Графік можна скласти в довільній формі, його повинен затвердити директор.
Відповісти
КА
Стеценко Катерина Володимирівна
06.11.2024 | 20:58 Експерту
Добрий вечір. Питання для Тетяни Донець. Допоможіть розібратися з нормою п.47 Порядку 1487 та п. 13 Постанови 560 про оповіщення працівників. Ми отримали Розпорядження (додаток 13) 31.10.24 разом із повістками. Працівникам з'явитися 11.11.24, а поінформувати про результати оповіщення до 15.11.24. Коли правильно ми маємо видати наказ про оповіщення: у нас є 3 дні на видання наказу з моменту отримання Розпорядження, доведення під підпис працівникам і надсилання до ТЦК? Чи ми можемо видати наказ про оповіщення хоч 08.11.24, а вже копію вислати до ТЦК 14.11.24? Тобто, чи я правильно розумію, що після видання наказу про оповіщення у нас є три дні, щоб надіслати цей наказ до ТЦК?
Відповісти

Tetiana консультант
08.11.2024 | 14:32 Експерту
Норма порядку 1487 прописана так, що виходить, що треба видати наказ (строку немає), а потім протягом 3 днів повідомити ТЦК. Проте, ТЦК розглядає так, що все треба встигнути протягом 3 днів.
Тому краще протягом 3 днів з моменту отримання розпорядження, і видати наказ, і повідомити, і відправити витяг в ТЦК.
Тому краще протягом 3 днів з моменту отримання розпорядження, і видати наказ, і повідомити, і відправити витяг в ТЦК.
Відповісти
ОЛ
Ольга Василівна
06.11.2024 | 14:02 Експерту
Роз'ясніть, будь ласка. Якщо порушення відбулися у 2023 році та до 18.05.2024р, то як накаладаються штрафи? Наприклад, не відправлялися Додатки 4 про зміну даних. Таке порушення становиться довготривалим? Скільки довготривалість триває? Штрафи можуть накласти через рік і через 3 роки після виявлення? Як визначається розмір штрафу: на момент вчинення порушення чи на момент виявлення? Щоб перервати порушення, то за який період потрібно, наприклад, надіслати повідомлення (чи посилати, якщо пройшло більше року)? Які наслідки, якщо прервати порушення та надіслати Додатки, адже порушення вже сталося та все одно залишається строк накладання штрафу після виявлення 3 місяця?
Відповісти

Tetiana консультант
08.11.2024 | 14:30 Експерту
Ольго, на жаль, в ТЦК, який має право штрафувати, не дуже розуміється на таких юридичних тонкостях, але по закону повинно бути так:
1) Тривале порушення - це те, що триває до моменту виконання. Тобто, поки не подасте повідомлення, порушення буде тривати.
2) Якщо порушення відбулося до 18 травня і ви його зараз перервете (перестане бути триваючим), то штраф може накладатися за редакцією КУпАП, що діяла до 18.05.
А тоді штраф був до 8 500 грн і строк притягнення до відповідальності - 2 місяці з моменту вчинення.
3) За порушення, що були після 18 травня, штраф може накладатися 3 місяці з моменту виявлення, але не довже, ніж рік з моменту вчинення.
Якщо зараз надіслати додатки, то переривається порушення, тому штрафу може взагалі не буде. (якщо до 18.05 було порушення)
1) Тривале порушення - це те, що триває до моменту виконання. Тобто, поки не подасте повідомлення, порушення буде тривати.
2) Якщо порушення відбулося до 18 травня і ви його зараз перервете (перестане бути триваючим), то штраф може накладатися за редакцією КУпАП, що діяла до 18.05.
А тоді штраф був до 8 500 грн і строк притягнення до відповідальності - 2 місяці з моменту вчинення.
3) За порушення, що були після 18 травня, штраф може накладатися 3 місяці з моменту виявлення, але не довже, ніж рік з моменту вчинення.
Якщо зараз надіслати додатки, то переривається порушення, тому штрафу може взагалі не буде. (якщо до 18.05 було порушення)
Відповісти
ОЛ
Ольга Василівна
06.11.2024 | 11:10 Експерту
Підкажіть, при перевірці ТЦК роботодавець повинен надавати особові справи працівників? Повинен надавати список працюючих? Список звільнених? і таке інше?
Відповісти

Tetiana консультант
08.11.2024 | 14:21 Експерту
Так, під час перевірки ТЦК може це вже вимагати і роботодавець повинен надати.
Відповісти
ОЛ
Ольга Василівна
05.11.2024 | 19:32 Експерту
Чи повина особа, вiдповiдальна за ведення в/о слiдкувати за датами проходження ВЛК працiвниками? Наприклад, працiвник повинен був пройти ВЛК в червнi 2024р , але не пiшов на ВЛК. Що повина зробити особа, вiдповiдальна за в\о в цьому напрямку? Чи може за це бути штраф?
Відповісти

Tetiana консультант
06.11.2024 | 10:14 Експерту
Ні, не повинна. Відповідно до п.34 Порядку 1487 підприємство здійснює постійний контроль за виконанням призовниками, військовозобов’язаними та резервістами правил військового обліку. Вказані правила містять обов’язок військовозобов’язаного проходити медичний огляд згідно з рішеннями комісій з питань взяття на військовий облік або військово-лікарських комісій.
Тобто, підставою для проходження ВЛК повинно бути рішення комісії з питання взяття на облік або рішення ВЛК.
Особа, відповідальна за ведення військового обліку, не повинна контролювати дати проходження ВЛК, тому підстав для притягнення до відповідальності за відсутність такого контролю немає.
Тобто, підставою для проходження ВЛК повинно бути рішення комісії з питання взяття на облік або рішення ВЛК.
Особа, відповідальна за ведення військового обліку, не повинна контролювати дати проходження ВЛК, тому підстав для притягнення до відповідальності за відсутність такого контролю немає.
Відповісти
ОЛ
Ольга Василівна
04.11.2024 | 18:38 Експерту
В яких випадках пiдприемство повино розробити плани роботи з вiйськового облiку на рiк? Такi плани повиннi бути на всiх пiдприемствах, де ведеться вiйськовий облiк чи не на всiх?
Відповісти

Tetiana консультант
06.11.2024 | 10:13 Експерту
Такої вимоги немає, але деякі ТЦК вимагають такий документ.
Відповісти
НР
Рибак Наталія
31.10.2024 | 20:36 Експерту
Вечір добрий! якщо підприємство не має відповідних підстав, можливостей і перспектив щодо бронювання, чи обов'язково потрібно призначати, крім відповідального за організацію та ведення персонального військового обліку, ще й відповідального за бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та воєнний час (кількість військовозобов. - до 500 од.)? Дякую!
Відповісти

Tetiana консультант
05.11.2024 | 18:17 Експерту
Ні, відповідального за бронювання не потрібно призначати у вашому випадку.
Відповісти
ВК
Ника
31.10.2024 | 07:25 Експерту
Доброго ранку, допоможіть, будь ласка, порадою на підприємстві є 3 призовника та у кожного є приписне. Чи потрібно подовати додаток 6 до порядку 563 по ним та коли? Одному з них 29.12.24 виповнюється 25 років.. Чи потрібно повідомляти ртцк та працівника про це? Та коли його прибирати зі списків, якщо він не надав після 29.12 військовий квіток? Та де його показувати у відомості? Дякую.
Відповісти

Tetiana консультант
04.11.2024 | 16:13 Експерту
Не потрібно. Додаток 6 - це інформація про осіб, які повинні, але ще не приписалися до призовної дільниці.
Ваші призовники мають припісні, тож вже приписані до призовної дільниці.
Ваші призовники мають припісні, тож вже приписані до призовної дільниці.
Відповісти
НА
Наталія
29.10.2024 | 08:11 Експерту
ТОВ прийняло на роботу 01.02.24р працівника на основне місце роботи ( він інвалід 3 гр та пенсіонер з 23року - трудове каліцтво.). У військовому квитку стоіть печатка, що він взятий на облік в 1989році. Про інвалідність він в ТЦК не повідомляв та свої дані не обновляв. 14.03.24р йому виповнилось 60 років.
1) Чи повинні були ми включати його в списки персонального військового обліку Дод 5+ Дод12 після прийняття на роботу 01.02.24 + подати до ТЦК Дод4?
2) Якщо йому 14.03.24року виповнилось 60 років-на яку дату видалити його зі списків персонального ВО Дод 5+ Дод12 зразу ж після 14.03.24, чи тільки в кінці року?3) Чи потрібно було повідомити ТЦК, що вз виповнилось 60 ?
1) Чи повинні були ми включати його в списки персонального військового обліку Дод 5+ Дод12 після прийняття на роботу 01.02.24 + подати до ТЦК Дод4?
2) Якщо йому 14.03.24року виповнилось 60 років-на яку дату видалити його зі списків персонального ВО Дод 5+ Дод12 зразу ж після 14.03.24, чи тільки в кінці року?3) Чи потрібно було повідомити ТЦК, що вз виповнилось 60 ?
Відповісти

Tetiana консультант
29.10.2024 | 09:24 Експерту
Так, ви повинні були включити його до списків і до відомості оперативного обліку.
Дані цієї особи повинні були зберігатися у списках до кінця поточного року. Станом на 01.01. наступного року треба виключити дані зі списку.
Ні, повідомляти ТЦК не потрібно. Потрібно направити працівника до ТЦК для виключення його з обліку.
Дані цієї особи повинні були зберігатися у списках до кінця поточного року. Станом на 01.01. наступного року треба виключити дані зі списку.
Ні, повідомляти ТЦК не потрібно. Потрібно направити працівника до ТЦК для виключення його з обліку.
Відповісти
АО
Овчінніков Андрій Ігорович
25.10.2024 | 10:56 Експерту
Добрий день. Підскажіть, якщо на підприємстві є працівники з питань мобілізаційної роботи чи можуть вони ініціювати внутрішню перевірку на підприємстві з питань ведення військового обліку (якщо так, хто повинен бути в комісії)? Та чи можливо мобістів включити в комісію для перевірки підпорядкованих підрозділів? Якщо це можливо надайте нормативну базу щодо цих питань. Дякую.
Відповісти

Тетяна, консультант
25.10.2024 | 14:25 Експерту
Законодавство не передбачає можливості ініціювання такої перевірки, але й заборони немає.
Тому, на мою думку працівники з мобілізаційної роботу можуть виявити таку ініціативу.
Оскільки це питання не врегульовано, то і складу і вимог до комісії не передбачено.
Тому, на мою думку працівники з мобілізаційної роботу можуть виявити таку ініціативу.
Оскільки це питання не врегульовано, то і складу і вимог до комісії не передбачено.
Відповісти
ГА
Галина
18.10.2024 | 09:28 Експерту
Чи правильно я зробила, що вислала повістку працівникові , який був у відпустці і я йому вислала повістку Укрпоштою. Але він її не отримав і мені повернулось повідомлення з пошти 10.10.2024р. А він знаходиться на лікарняному з 10.10.2024р.
Відповісти

Tetiana консультант
18.10.2024 | 20:36 Експерту
Ні, вам потрібно зробити наказ про оповіщення і направити працівнику не повістку, а саме копію наказу про оповіщення.
Відповісти
ІР
Рубаха Ирина
16.10.2024 | 08:04 Експерту
Підприємство відсутнє в графіку звіряння даних з ТЦК та СП. Яким чином слід провести щорічне звіряння?
Відповісти

Tetiana консультант
18.10.2024 | 20:36 Експерту
Ви можете ініціювати таке звіряння з ТЦК, а можете просто дочекатися запиту ТЦК.
Відповісти
ІР
Рубаха Ірина
15.10.2024 | 15:41 Експерту
Як оповістити працівника якщо в день оповіщення він вихідний відповідно до графіка змінності, і наступні два робочі дні згідно графіка припадають на суботу та неділю, які є вихідними для відповідального за оповіщення? Дякую
Відповісти

Tetiana консультант
18.10.2024 | 20:35 Експерту
Зможете зробити оповіщення тоді, коли робочий день відповідальної особи іі працівника, якого викликають, співпаде. ..
Відповісти
МА
Марина
15.10.2024 | 12:03 Експерту
Добрий день. Що саме повинно бути написано в посвідченні особи, яка може вручати повістку? Бо вони можуть тикнути будь яку корочку і сказати, що це саме воно.Дякую
Відповісти

Tetiana консультант
18.10.2024 | 20:34 Експерту
Це додаток 1-1 до Порядку 560 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%BF/ed20241003
Ви можете подивитися, як виглядає це посвідчення.
Ви можете подивитися, як виглядає це посвідчення.
Відповісти
ІТ
Тимошенко Інга Олександрівна
12.10.2024 | 03:50 Експерту
Добрий день, наш працівник стоїть на обліку у Київському ртцк, його навчальний заклад знаходиться у Шевченківському районі. Через навчальний заклад прийшло розпорядження з'явитися у Шевченківський тцк, чи правомірне це, і як діяти в цьому випадку? Дякую
Відповісти

Tetiana консультант
13.10.2024 | 17:50 Експерту
Так, правомірне.
Навчальний заклад повинен видати наказ про оповіщення, ознайомити під підпис особу, яку викликають.
Більш детально - в п.47 Порядку 1487.
Навчальний заклад повинен видати наказ про оповіщення, ознайомити під підпис особу, яку викликають.
Більш детально - в п.47 Порядку 1487.
Відповісти
ТК
Ткачук Катерина Юріївна
09.10.2024 | 07:45 Експерту
Доброго дня!
1. Якщо Директор сам веде військовий облік, чи потрібен йому сертифікат про навчання? Якщо так – то чи є якісь дедлайни для отримання такого сертифіката?
2. З якої дати Директор повинен був вести військовий облік? З дати свого призначення чи з дати набрання чинності Порядком №1478, або ж з 18.05.24р.?
3. Яке значення для визначення штрафів має дата 18.05.24р., до якої деякі підприємства намагались встигнути звільнити всіх своїх військовозобов’язаних працівників?
4. Якщо Директор зараз призначить відповідальну особу, то які наслідки для нього будуть? Чи вплине це на штрафи? За що у такому випадку можуть бути накладені штрафи?
1. Якщо Директор сам веде військовий облік, чи потрібен йому сертифікат про навчання? Якщо так – то чи є якісь дедлайни для отримання такого сертифіката?
2. З якої дати Директор повинен був вести військовий облік? З дати свого призначення чи з дати набрання чинності Порядком №1478, або ж з 18.05.24р.?
3. Яке значення для визначення штрафів має дата 18.05.24р., до якої деякі підприємства намагались встигнути звільнити всіх своїх військовозобов’язаних працівників?
4. Якщо Директор зараз призначить відповідальну особу, то які наслідки для нього будуть? Чи вплине це на штрафи? За що у такому випадку можуть бути накладені штрафи?
Відповісти

Tetiana консультант
13.10.2024 | 17:47 Експерту
1) Так, потрібен. Дедлайн - 05.01.2028 (5 років з моменту набрання чинності Постановою КМУ 1487)
2) Військовий облік потрібно було вести і в 2021, 2022 роках, якщо у вас були військовозобов"язані особи.
За новим порядком - з 01.05.2023 року.
Якщо у вас до призначення сьогоднішнього директора не було обліку, то відповідати буде попередній керівник.
Діючий керівник буде відповідати за неорганізацію ведення в/о з дати свого призначення на посаду директора.
3) З вказаної дати штраф збільшився з 8500 до 59500 грн (це максимальний розмір).
Крім того, строк притягнення до відповідальності став не 2 місяці з моменту вчинення чи виявлення (якщо триваюче порушення), а 3 місяці з моменту виявлення порушення.
Тобто, всі намагалися звільнити працівників до цієї дати, щоб не вести облік і не ризикувати великими штрафами, проте, це не стало універсальним рецептом позбавитися штрафів.
2) Військовий облік потрібно було вести і в 2021, 2022 роках, якщо у вас були військовозобов"язані особи.
За новим порядком - з 01.05.2023 року.
Якщо у вас до призначення сьогоднішнього директора не було обліку, то відповідати буде попередній керівник.
Діючий керівник буде відповідати за неорганізацію ведення в/о з дати свого призначення на посаду директора.
3) З вказаної дати штраф збільшився з 8500 до 59500 грн (це максимальний розмір).
Крім того, строк притягнення до відповідальності став не 2 місяці з моменту вчинення чи виявлення (якщо триваюче порушення), а 3 місяці з моменту виявлення порушення.
Тобто, всі намагалися звільнити працівників до цієї дати, щоб не вести облік і не ризикувати великими штрафами, проте, це не стало універсальним рецептом позбавитися штрафів.
Відповісти
Показати всі (1)
