Питання щодо оплати лікарняного після звільнення працівника
Але з 13.06 працівник бере лікарняний лист, який і досі відкритий, періоди: 13 - 23.06, 24--30.06, 01-11.07, 12-18.07, 19.07-01.08
період з 13.06 по 27.06 (коли працівник пребеває в трудових відносинах) не оплачується, оскільки він у відпустці за власний рахунок. з 28.06 працівник вже не перебуває у трудових відносинах.
Питання:
1. Як розраховувати лікарняний ? З якого періоду буде перші 5 днів і чи будуть?
2. Як і чи оплачувати лікарняний, якщо працівник вже не перебуває у трудових відносинах?
Лікарняний потрібно оплатити з 28.06.2025 р..
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14#n1285) право на страхові виплати за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності виникає у застрахованих осіб з настанням страхового випадку в період роботи, а згідно зі ст. 15 цього ж Закону (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14/conv#n1309) допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується за весь період до відновлення працездатності або до встановлення інвалідності, незалежно від звільнення.
Тож оскільки звільнення за Ваших обставин припадає вже на період перебування працівника на лікарняному, то страховий випадок стався ще під час періоду його роботи на Вашому підприємстві й, відповідно, має бути повністю оплачений до відновлення працездатності працівника (тобто до закриття останнього лікарняного, який є продовженням попередніх). Оскільки ж лікарняний під час перебування у відпустці без збереження зарплати, як Ви правильно зазначили, не оплачується, то оплата має бути здійснена з 28.06.2025 р. за рахунок ПФУ (тобто Ви перші 5 днів вже не оплачуєте).
Щодо розрахунку, то згідно з п. 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 р. № 1266 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1266-2001-%D0%BF#Text), із кількості календарних днів зайнятості у розрахунковому періоді слід відняти календарні дні, не відпрацьовані з поважних причин внаслідок, зокрема, перебування у відпустці без збереження зарплати (тобто з розрахункового періоду віднімаються абсолютно усі календарні дні, на які припадає така відпустка).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Чи потрібно повідомляти ТЦК про зміну відповідального за облік
Відповідь АІ схвалено експертом
Мобілізовані працівники та облік робочих місць для інвалідів
Є відповідь АІ
Запит на зразок оформлення акту Н-1 для бухгалтерії
Відповідь АІ схвалено експертом
Звільнення працівниці у відпустці: нюанси виплати компенсації
Відповідь АІ схвалено експертом
Середньооблікова чисельність працівників: враховувати мобілізованих чи ні
Вартість курсу підвищення кваліфікації з військового обліку
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібен трудовий договір для зовнішнього сумісника
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ситуація з військовим обліком: звільнення та повторне призначення працівника
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оформлення військового обліку працівника, що знаходиться за кордоном
Переведення робітника з 0,5 на 0,75 ставки: наказ чи зміна
Звірка з ТЦК через Дію: актуальні питання та рекомендації
Запит на електронний звіт про працевлаштування осіб з інвалідністю
Зміна місця проживання працівника: вимоги до оформлення документів
Чи дозволено надавати 24 дні відпустки за один рік
Заповнення Списку для військового обліку та зміна статусу працівника
Чи потрібно використовувати трафаретну форму для наказу про прийняття
Відповідь АІ схвалено експертом
Відмова працівника від запропонованих посад при скороченні
Відповідь АІ схвалено експертом
Звітність юрособи з найманими працівниками щодо осіб з інвалідністю
Чи можна отримати компенсацію за відпустку під час декрету
Відповідь АІ схвалено експертом


