Є відповідь АІ
Нарахування ЄСВ при суперечливих датах отримання інвалідності працівника
Пільгову ставку ЄСВ нараховуєте не раніше ніж з 06.07.2026.
З 25.06.2026 р. можете нараховувати відпустку продовженої тривалості та зарахування до квоти, з 06.07.2026 р. - для нарахування ЄСВ у розмірі 8,41%. Наразі досить часто експертні команди приймають рішення про встановлення або продовження інвалідності «заднім» числом - з дня початку проведення експертизи або з наступного дня після закінчення терміну дії попередньої довідки. У такому випадку орієнтуйтеся на вказану у Витягу дату встановлення чи продовження інвалідності (а не дату видання самого Витягу) - саме з неї потрібно нараховувати працівнику щорічну відпустку продовженої тривалості у 26 чи 30 календарних днів (залежно від групи інвалідності) та можна зараховувати працівника до квоти. Тож Ваш працівник вважається таким, який має статус особи з інвалідністю з 25.06.2026 р., і, відповідно, враховуватиметься до квоти за червень 2026 року.
Водночас, згідно з абз. 8 пп. 5 п. 2 розд. І Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 р. Nº 449 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0508-15/conv#n1257), нарахування єдиного внеску в розмірі 8,41% здійснюється роботодавцем з дати отримання від працівника документів щодо встановлення (чи продовження) інвалідності. Тож нарахування ЄСВ у розмірі 8,41% здійснюється роботодавцем не з дня встановлення інвалідності, а з дати отримання від працівника документів щодо встановлення інвалідності. Отже, з 25.06.2026 р. Ви можете зараховувати працівника до квоти та повинні надавати йому відпустку продовженої тривалості, а от ЄСВ у розмірі 8,41% можна нараховувати не раніше, аніж з 06.07.2026 р тому що раніше цієї дати працівник не міг надати Вам Витяг з рішення експертної команди.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Мобілізовані працівники та облік робочих місць для інвалідів
Є відповідь АІ
Запит на зразок оформлення акту Н-1 для бухгалтерії
Відповідь АІ схвалено експертом
Звільнення працівниці у відпустці: нюанси виплати компенсації
Відповідь АІ схвалено експертом
Середньооблікова чисельність працівників: враховувати мобілізованих чи ні
Вартість курсу підвищення кваліфікації з військового обліку
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібен трудовий договір для зовнішнього сумісника
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ситуація з військовим обліком: звільнення та повторне призначення працівника
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оформлення військового обліку працівника, що знаходиться за кордоном
Переведення робітника з 0,5 на 0,75 ставки: наказ чи зміна
Звірка з ТЦК через Дію: актуальні питання та рекомендації
Запит на електронний звіт про працевлаштування осіб з інвалідністю
Зміна місця проживання працівника: вимоги до оформлення документів
Чи дозволено надавати 24 дні відпустки за один рік
Заповнення Списку для військового обліку та зміна статусу працівника
Чи потрібно використовувати трафаретну форму для наказу про прийняття
Відповідь АІ схвалено експертом
Відмова працівника від запропонованих посад при скороченні
Відповідь АІ схвалено експертом
Звітність юрособи з найманими працівниками щодо осіб з інвалідністю
Чи можна отримати компенсацію за відпустку під час декрету
Відповідь АІ схвалено експертом


