
Бронювання
17.11.2025
Оновлені критерії критично важливих підприємств: кому це вплине на бронювання
У Волинській області з 13 листопада 2025 року почали діяти оновлені регіональні критерії, за якими підприємствам визначають статус критично важливих для бронювання працівників. Нові правила застосовуються до всіх роботодавців, які подають документи на отримання або продовження статусу

З 13 листопада 2025 року у Волинській області набули чинності оновлені регіональні критерії, за якими здійснюється визначення підприємств, установ, організацій критично важливими. Затверджені розпорядженням начальника Волинської ОВА від 10.11.2025 №631.
Відповідно усім суб’єктам господарювання, які будуть подавати до ОВА документи на продовження статусу критичності чи отримання статусу по-новому статусу, будуть надаватись відповідно до нових діючих критеріїв.
Перебуваєте у постійних пошуках довідкової інформації? Тоді мерщій до розділу Довідники! Бібліотека довідників повсякчас доповнюється, а головне, що інформація, розміщена тут, відповідає всім нормам чинного законодавства!
Перелік:
1. Визначення підприємств, установ, організацій (далі – підприємства), які мають важливе значення для задоволення потреб територіальних громад Волинської області в особливий період, здійснюється за такими критеріями:
1) підприємства є економічно активними з обсягом річних доходів не менше 10 млн грн, що підтверджується копією податкової декларації з відмітками (штампами) контролюючого органу за останній звітний період або квитанцією про прийняття податкової декларації в разі її подання засобами електронного зв’язку.
Кількість застрахованих працівників не менше 10 осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату (грошове забезпечення), що підтверджується формою Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, за останній звітний період.
Роботодавець має здійснювати свою діяльність у Волинській області та сплачувати податки та збори до місцевих бюджетів Волинської області, що підтверджується відповідною податковою звітністю за останній звітний період;
2) обсяг сплачених суб’єктом господарювання приватного сектору економіки податків та зборів до загального бюджету територіальної громади Волинської області за останній звітний період у розрахунку на одного працівника, серед них податок на доходи фізичних осіб, який не може бути менший від податку, сплаченого з розміру середньої заробітної плати (помноженого на коефіцієнт 1,5) застрахованих осіб – працівників, встановленого абзацом третім підпункту 6 пункту 2 Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, затверджених постановою КМУ від 27.01.2023 №76, що підтверджується листом органу місцевого самоврядування територіальної громади, в межах якої відповідний суб’єкт господарювання здійснює свою діяльність;
3) підприємства, які є оператором об’єкта критичної інфраструктури та включені до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури, що підтверджується копією листа секторального органу у сфері захисту критичної інфраструктури;
4) підприємства, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність, що підтверджується відповідними копіями договорів, та експортують не менше 30 % від обсягу постачання товарів, робіт, послуг за відповідний звітний період за умови сплати податку на прибуток (крім платників єдиного податку четвертої групи), що підтверджується відповідною податковою звітністю за останній звітний період;
5) підприємства, що належать до державної або комунальної форми власності, засновниками яких є органи державної влади або органи місцевого самоврядування, та виробляють товари / надають послуги, які є критично необхідними для забезпечення життєдіяльності населення (громади), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань і статутом / положенням, а також листом-обґрунтуванням від засновника щодо важливості вироблених товарів або наданих послуг цим підприємством для забезпечення потреб територіальної громади Волинської області;
6) підприємства, які на договірній основі здійснюють поставку товарів, робіт, послуг підрозділам Сил безпеки й оборони України, утворених відповідно до чинного законодавства, в розмірі не менше 30 % від обсягу постачання товарів, робіт, послуг за останні 12 календарних місяців, що підтверджується довідкою підприємства та копіями: чинних договорів на надання послуг, постачання товарів, засвідчених у встановленому порядку, первинних документів, оборотно-сальдових відомостей, формою податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженою наказом Мінфіну від 28.01.2016 №21 та формами фінансової звітності малого підприємства та фінансової звітності мікропідприємства, зразки яких наведені відповідно до додатків 1 та 2 до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 №39;
7) підприємства, установи, організації комунальної форми власності, а також підприємства, установи, організації, розташовані на території Волинської області та провадять діяльність у сфері: сільського, лісового або рибного господарства (секція А: розділ 01 (крім групи 01.7), розділ 02 (крім груп 02.3, 02.4), розділ 03 (крім класу 03.21); добувної промисловості і розроблення кар’єрів (секція В: розділ 05, розділ 08); переробної промисловості (секція С); постачання електричної енергії, газу, пари та кондиційованого повітря (секція D); водопостачання, каналізації, поводження з відходами (секція E); будівництва (секція F (крім групи 43.9); оптової та роздрібної торгівлі, ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів (секція G: розділ 45 (крім груп 45.3, 45.4), розділ 46 (крім груп 46.1, 46.9), розділ 47 (крім груп 47.1, 47.8, 47.9); транспорту, складського господарства, поштової та кур’єрської діяльності (секція H: розділ 49 (крім класів 49.32, 49.39, 49.41, 49.42, 49.50), розділ 53), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань за умови сплати податку на прибуток (крім платників єдиного податку третьої, четвертої груп) та отримання доходу у звітному періоді на рівні не меншому ніж у попередній звітний період, але не менше ніж 1 млн грн за рік або 0,25 млн грн за квартал (крім підприємств у сфері сільського господарства групи 01.4 та новостворених підприємств (один рік після створення), що підтверджується відповідними податковими звітностями;
8) підприємства, що здійснюють сільськогосподарську діяльність:
- з вирощування сільськогосподарських культур, що підтверджується відповідною звітністю до контролюючого органу з відміткою про отримання:
- плодових та / або ягідних культур на земельних ділянках площею 5 гектарів та більше;
- картоплі та / або овочевих культур на земельних ділянках площею 15 гектарів та більше;
- інших сільськогосподарських культур на земельних ділянках площею 50 гектарів та більше;
- з розведення сільськогосподарських тварин, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру тварин:
- великої рогатої худоби від 25 голів;
- свиней від 200 голів;
- овець та / або кіз від 100 голів;
9) підприємства, що здійснюють діяльність у сфері рибальства та рибництва (аквакультури) за умови добутих водних біоресурсів та/або реалізованої продукції аквакультури за попередній звітний рік у розмірі не менше 5 тонн, що підтверджується відповідною звітністю про добування водних біоресурсів та аквакультуру з відмітками про отримання;
10) релоковані в установленому порядку на територію Волинської області підприємства з територій, що наближені або знаходяться в зоні бойових дій, які:
- є економічно активними;
- здійснюють діяльність за основним видом згідно з кодами класифікації видів економічної діяльності, передбаченими підпунктом 7 пункту 1 цих Критеріїв;
- отримали дохід не менше 1 млн грн за останній звітний період (рік, квартал);
- створили не менше 5 нових робочих місць.
Факт релокації та функціонування на території Волинської області підтверджується листом органу місцевого самоврядування, на територію якого підприємство переміщено, копією податкової декларації та копією форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженої наказом Мінфіну від 13.01.2015 №4, за відповідний звітний період з відмітками (штампами) контролюючого органу або квитанцією про прийняття податкової звітності в разі її подання засобами електронного зв’язку;
11) підприємства з іноземними інвестиціями, в статутному капіталі яких іноземні інвестиції становлять не менше 10 % (але не менше 50 000 доларів США), що підтверджується копіями відповідної податкової звітності за останній звітний період;
12) підприємства, які у період дії воєнного стану здійснили інвестування в нове будівництво, будівництво з відбудови або покращення наявних будівель та споруд, закупівлю обладнання для нового виробництва чи розширення наявного виробництва або модернізацію наявного обладнання, що підтверджується копіями відповідної податкової звітності за останній звітний період та технічної документації на суму більше ніж:
- 1,5 млн грн – для підприємств із середньообліковою кількістю працівників за останній звітний період 5–10 осіб;
- 10 млн грн – для підприємств із середньообліковою кількістю працівників за останній звітний період 11–50 осіб;
- 20 млн грн – для підприємств із середньообліковою кількістю працівників за останній звітний період 51–100 осіб;
- 30 млн грн – для підприємств із середньообліковою кількістю працівників за останній звітний період більше 100 осіб.
2. Підставою для прийняття рішення про визначення підприємств, які мають важливе значення для задоволення потреб територіальних громад Волинської області, є відповідність двом або більше наведеним вище критеріям з обов’язковою наявністю:
- критерію, визначеного підпунктом 7 пункту 1 цих Критеріїв, для суб’єктів господарювання приватного права;
- критерію, визначеного підпунктом 5 пункту 1 цих Критеріїв, для комунальних підприємств, установ, організацій, засновниками яких є органи державної влади та органи місцевого самоврядування;
- критеріїв, визначених підпунктами 5, 7 пункту 1 цих Критеріїв, для державних підприємств, установ, організацій, засновниками яких є органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Джерело: Волинська ОВА
Стаття на тему:
Матеріали на сайті https://kadroland.com можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
Бронювання
10.10.2026
85% замість 100%: в ОПК виступили проти скорочення ліміту бронювання
Для частини підприємств ОПК пропонують обмежити бронювання працівників до 85% замість 100%, повідомив CEO Українська рада зброярів Ігор Федірко. За його словами, проєкт постанови передали на міжвідомче погодження. Водночас поки що йдеться про запропоновані зміни, а не повідомлення про набрання ними чинності

Діловодство
10.10.2026
Ручка, що стирається, для заяв і кадрових документів: чи це порушення
Чи є порушенням, якщо у підписанні документів застосовують ручки, що стираються: 1. Посадова особа ставить підписи такими ручками. 2. Працівникам дають такі ручки, щоб ті заповнювали заяви та інші документи. Яка відповідальність передбачена в такій ситуації?

Оплата праці
09.10.2026
Компенсація за затримку зарплати: таблиця індексів для жовтня 2026
У разі затримки виплати зарплати роботодавець повинен нарахувати та виплатити компенсацію втрати частини доходів, нарахованих у зв’язку з порушенням строків їх виплати. Держстат повідомив, що індекс інфляції за вересень 2026 складає 102,1%. З огляду на нього ми розрахували для вас показники для обчислення суми компенсації у жовтні 2026 року – дивіться таблицю

Інше
09.10.2026
Обирайте теми майбутніх вебінарів! Ваші пропозиції – наша дія
Ваші професійні виклики – наш пріоритет! Ми хочемо, щоб наші безкоштовні вебінари приносили максимум користі. Пройдіть опитування, поділіться своїми побажаннями – і ми створимо заходи, які точно відповідатимуть вашим запитам! Пройдіть опитування на Telegram-каналі Kadroland Live за хвилину – отримаєте користь на роки

Оплата праці
09.10.2026
Індексація зарплати у жовтні – листопаді 2026
Держстат повідомив, що індекс інфляції за вересень 2026 року складає 102,1%. І ми одразу згадуємо про індексацію зарплати. Як ви пам'ятаєте, у цьому році вперше ми почали індексувати зарплати з червня. Дізнайтеся чи зміниться сума індексації у жовтні та листопаді із нашої таблиці

Відповідальність / Перевірки
09.10.2026
Чи можна отримати два штрафи від ТЦК за неоновлення даних
Сплата штрафу за порушення правил військового обліку не звільняє від обов’язку надалі дотримуватися встановлених вимог. За нове аналогічне порушення, можливе повторне притягнення до адміністративної відповідальності

Медперсонал
09.10.2026
Атестація працівників за новим Порядком №1221: що передбачив Уряд
Уряд затвердив порядок атестації служб медицини катастроф та їх працівників для роботи безпосередньо в зоні надзвичайної ситуації. Атестація має підтверджувати професійну підготовку та придатність за станом здоров’я, а проводитимуть її не рідше одного разу на п’ять років

Відпустки на дітей
09.10.2026
Соцвідпустка на дітей: чи обов’язково використовувати її щороку
Соціальна відпустка на дітей – це право працівника, яке не залежить від графіка відпусток. Що робити роботодавцю, якщо працівник не бажає використовувати таку відпустку, і як враховувати невикористані дні при звільненні? У роз’ясненні Держпраці

Соціальне страхування / Пенсії
09.10.2026
У 60 років пенсію отримають не всі: скільки стажу потрібно у 2026 – 2028 роках
60 років – пенсійний вік в країні, але для призначення пенсії потрібен достатній страховий стаж. Пенсійний юрист Тетяна Ходіневич розповіла, скільки стажу потрібно мати у 2026 – 2028 роках та коли можна вийти на пенсію у 63 або 65 років

Дія
09.10.2026
«Обрій.Робота» вже у «Дії»: які ще послуги планують перевести в «Дію» до кінця 2026 року
У «Дії» вже запрацювала перша онлайн-послуга «Обрію» – дистанційне припинення трудових відносин із роботодавцем, зареєстрованим на тимчасово окупованій території або території активних бойових дій. Водночас Уряд передбачив подальшу цифровізацію послуг у сфері зайнятості до грудня 2026 року













