Професії від Kadroland.Academy

Чи подавати Звіт про норматив 4%, якщо на підприємстві менше 7 працівників

В нас з початку року кількість працівників не перевищує 7 осіб (були місяці, в яких було 4-5 працівників). Чи повинні ми подавати Звіт щодо осіб з інвалідністю, адже ми не виконуємо норматив, не сплачуємо внесок?

3

225

Подобаються наші матеріали? Додайте нас в улюблені джерела Google, щоб частіше бачити наші новини в пошуку та ШІ-оглядах в Google.

Додати


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Так, Ви подаєте звіт як роботодавець.


Нагадаємо, що відповідно до ст. 18-2 Закону України від 21.03.1991 №875-XII «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі – Закон №875) подавати звітність повинні роботодавці/платники внеску.


В консультаціях податківці також доходять до такого висновку:

... звітність про нарахування, обчислення та сплату внеску подається як роботодавцями, так і платниками внеску.

Дивіться повідомлення ДПС у Львівській області від 26.05.2026, Лист ДПС від 11.05.2026 №545/2/99-00-21-01-01-02, Категорія ЗІР 135.05.


Таким чином, Звіт подають всі роботодавці: кількість працівників та умови зайнятості працівників ролі не відіграють.


Отже, якщо у вас середньооблікова кількість штатних працівників (СКШП) за квартал 7 і менше осіб, то ви:


  1. не зобов’язані виконувати норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю (хоча не заборонено приймати таких працівників!);
  2. не сплачуєте внесок за невиконання нормативу;
  3. зобов’язані подавати Звіт, оскільки є роботодавцем.


Якщо у вас СКШП за квартал менше 8 осіб, то ви звітуєте як роботодавець, тобто подаєте Звіт-пустишку:


  1. заповнюєте рядки з 01 по 08;
  2. не заповнюєте рядки 091-093 Звіту;
  3. не заповнюєте розділи I–III Звіту.


Якщо Звіт подається в паперовій формі, в рядках, які не заповнюємо, проставляємо прокреслення. Якщо подаєте Звіт в електронній формі, то рядки, які не заповнюєте, залишаєте порожніми.


Шаблони та зразки документів:


Звіт про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю


Статті та консультації на тему:


Кому треба подавати Звіт про норматив 4% до 09.11: розбираємо всі випадки

Новий Звіт щодо квоти 4%: хто подає, звіти за 1–2 квартали та дедлайн 09.11

Звіт про норматив 4% за 1 та 2 квартал: «звітний» чи «уточнюючий»

В який спосіб вже можна подати Звіт про норматив 4%

Офіційно! До 09.11 Звіт про норматив 4% для BCIX роботодавців

Звіт про норматив 4% уже офіційно: до 09.11 подають УСІ роботодавці одразу за ТРИ квартали

Як подавати звіт про норматив 4%: поштою чи особисто

3

225

2

12

4

814

6

353

3

157

9

2023

5

5351

2

59

3

168

5

349

2

96

3

3684

3

419

4

124

4

91

4

57

4

252

2

186

4

211

5

543

4

123