Заголовок тимчасово відсутній
Відпустка без збереження зарплати може бути обовязковою та за згодою сторін. За згодою сторін передбачена ст 26 ЗАкону про відпустки https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80#Text : а саме За сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом, але не більше 30 календарних днів на рік. На час загрози поширення епідемії, пандемії, необхідності самоізоляції працівника у випадках, встановлених законодавством, та/або у разі виникнення загрози збройної агресії проти України, надзвичайної ситуації техногенного, природного чи іншого характеру роботодавець на прохання працівника може надавати йому відпустку без збереження заробітної плати без обмеження строку, визначеного частиною першою цієї статті. Тривалість такої відпустки визначається угодою сторін. Ці відпустки не зараховують до відпускного стажу. Обовязкові відпустки перелічені в ст 25 ЗАкону про відпустки. Тм доволі великий перелік категорій праівників та обставин, прияких може надаватись неоплачувана відпустка. Такм же зазначена і тривалісь відпустки. Наприклад Відпустка без збереження заробітної плати за бажанням працівника надається в обов'язковому порядку: 1) матері або батьку, який виховує дітей без матері (в тому числі й у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), що має двох і більше дітей віком до 15 років або дитину з інвалідністю, - тривалістю до 14 календарних днів щорічно; 2) чоловікові, дружина якого перебуває у післяпологовій відпустці, - тривалістю до 14 календарних днів; 3) для догляду за дитиною за медвисноком до 6/16/18 років: 3-1) матері або іншій особі, зазначеній у частині третій статті 18 цього Закону, для догляду за дитиною віком до 14 років на період оголошення карантину на відповідній території;4) учасникам війни, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України - тривалістю до 14 календарних днів щорічно. Особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, статус яких встановлений відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", - тривалістю до 21 календарного дня щорічно; 5) особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, - тривалістю до 21 календарного дня щорічно; 6) пенсіонерам за віком та особам з інвалідністю III групи - тривалістю до 30 календарних днів щорічно; 7) особам з інвалідністю I та II груп - тривалістю до 60 календарних днів щорічно; 8) особам, які одружуються, - тривалістю до 10 календарних днів; 9) працівникам у разі смерті рідних по крові або по шлюбу: чоловіка (дружини), батьків (вітчима, мачухи), дитини (пасинка, падчірки), братів, сестер - тривалістю до 7 календарних днів без урахування часу, необхідного для проїзду до місця поховання та назад; інших рідних - тривалістю до 3 календарних днів без урахування часу, необхідного для проїзду до місця поховання та назад; 10) працівникам для догляду за хворим рідним по крові або по шлюбу, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, - тривалістю, визначеною у медичному висновку, але не більше 30 календарних днів; 11) працівникам для завершення санаторно-курортного лікування - тривалістю, визначеною у медичному висновку; 12) працівникам, допущеним до вступних іспитів у вищі навчальні заклади, - тривалістю 15 календарних днів без урахування часу, необхідного для проїзду до місцезнаходження навчального закладу та назад; 13) працівникам, допущеним до складання вступних іспитів в аспірантуру з відривом або без відриву від виробництва, а також працівникам, які навчаються без відриву від виробництва в аспірантурі та успішно виконують індивідуальний план підготовки, - тривалістю, необхідною для проїзду до місцезнаходження вищого навчального закладу або закладу науки і назад; 14) сумісникам - на термін до закінчення відпустки за основним місцем роботи; 15) ветеранам праці - тривалістю до 14 календарних днів щорічно; 16) працівникам, які не використали за попереднім місцем роботи щорічну основну та додаткові відпустки повністю або частково і одержали за них грошову компенсацію, - тривалістю до 24 календарних днів у перший рік роботи на даному підприємстві до настання шестимісячного терміну безперервної роботи; тощо. Статтею 12 Закону 2136 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2136-20#Text передбачено 2 види такої відпустки: -відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону 2136. Надається тільки за згодою сторін і не обмежена тривалістю, але в межах воєнного стану. Перебувати в такій відпустці (за згодою сторін) можна хоч весь період військового стану, якщо роботодавець не проти та .може надаватись будь-якому працівнику. Право оформлювати таку відпустку зявилось з 24.03.2022 р. і достатньо тільки заяви від працівника; -відповідно до ч. 4 ст 12 Закону 2136. Надається в обовязковому порядку працівникам, які виїхали за кордон або набули статусу ВПО тривалістю не більше 90 кдн. Оформити цю відпустку можна починаючи з 19.07.2022 р. Відмовивти у такій відпустці роботодавець не може, але вона надається тільки певним категоріям працівників: тим які виїхали за кордон і підтвердити це можна наприклад відмітками у паспорті про перетин кордону, або працівникам, які набули статус ВПО. Цей статус також слід підтвердити відповідною довідкою. Якщо така категорія працівників вже використала всі 90 днів такої відпустки, то оформити за цією підставлю відпустку же не можна. 90 днів можна використити або одразу всі 90 днів, або частинами, але в сумарній кількості не більше 90 днів. Якщо працівник використав всі 90 днів відпустки за ч. 4 ст. 12 Закону 2136, він може оформити звичайну відпустку без збереження зарплати на час воєнного стану за згодою сторін відповідно до ч. 3 ст 12 Закону 2136. Тож якщо мова про звичайну відпустку за згодою сторін на час воєнного стану, то її можна оформити без обмеження строку встановленого ст 26 ЗАкону про відпустки, але тільки в межах воєнного стану. На сьогодні воєнний стан продовжено до 05:30 14.05.2024, тож відпустку можна оформити до 13.05.2024 включно. Її можна оформити на весь такий період, так і частинами, наприклад по тижню, по 30 днів тощо
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Визначення надбавки за напруженість для працівників на ставці
Відповідь АІ схвалено експертом
Визначення кількості днів відпустки для директора підприємства
Визначення вихідних днів та додаткового відпочинку при відрядженні
Відповідь АІ схвалено експертом
Компенсація за соціальну додаткову відпустку для матері двох дітей
Наказ про переведення директора на основне місце роботи
Відповідь АІ схвалено експертом
Підтвердження невикористаної відпустки для компенсації при звільненні
Відповідь АІ схвалено експертом
Переведення працівника на нижчу посаду: важливі нюанси обліку
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Необхідність повторної звірки військового обліку до грудня 2026 року
Чи дозволено отримувати копію витягу без оригіналу
Нюанси оформлення графіку для дистанційного працівника без стандарту
Як правильно оформити дистанційного працівника: документи та регламенти
заява від працівника та наказ, чи договір на дистанційну роботу…
Правила надання додаткової відпустки матері-одиначці з дітьми
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи доцільно покладати контроль за виконанням наказу на заступника
Відповідь АІ схвалено експертом
Урахування військовозобов'язаних працівників: бронювання та сумісництво підприємств
Згідно Постанови 76 п.12:
Військовозобов’язані працівники, яким надано відстрочку з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а також працівники, які працюють за сумісництвом на іншому критично…
Відповідь АІ схвалено експертом
Порядок прийняття працівника, оформленого за основним місцем роботи
Списання дебіторської заборгованості: бухгалтерські та податкові наслідки
Права працівниці на відпустку для догляду за дітьми
Відмова в оплаті лікарняного: причини та повідомлення працівнику
Є відповідь АІ


