Професії від Kadroland.Academy

У ФОП немає найманих працівників: чи подавати Звіт про норматив 4%

Чи треба подавати Звіт щодо осіб з інвалідністю ФОП, у якого немає найманих працівників?

4

30

Подобаються наші матеріали? Додайте нас в улюблені джерела Google, щоб частіше бачити наші новини в пошуку та ШІ-оглядах в Google.

Додати


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Ні, ФОП без найманих працівників не подає Звіт про норматив 4%.


Нагадаємо, що відповідно до ст. 18-2 Закону України від 21.03.1991 №875-XII «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі – Закон №875) роботодавці/платники внеску зобов’язані:

подавати звітність про нарахування, обчислення та сплату внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, <...>

При цьому відповідно до ст. 1 Закону №875:

роботодавцем для цілей цього Закону вважається юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, фізична особа - підприємець, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту), контракту про проходження служби або на інших умовах, передбачених законодавством, крім цивільно-правових договорів, та несуть відповідальність за підприємство та/або установу;

Своєю чергою, відповідно до ст. 18-2 Закону №875:

Стаття 18-2. Платниками внеску є роботодавці, у яких середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у календарному кварталі становить вісім і більше працівників та які в цьому кварталі не виконали обов’язок щодо нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, встановленого цією статтею.

Запрошуємо на авторський курс Яни Ярошенко, присвячений виконанню нормативу 4% та поданню Звіту. Пройти курс можна тут.

В примітці 5 до форми Звіту також зазначено:


Зауважте, що податківці також наголошували: звітність про нарахування, обчислення та сплату внеску подається як роботодавцями, так і платниками внеску (ДПС у Львівській області від 26.05.2026, Лист ДПС від 11.05.2026 №545/2/99-00-21-01-01-02, Категорія ЗІР 135.05).


Отже, якщо у ФОП є хоча б один найманий працівник, він має подати Звіт. Умови зайнятості не випливають на необхідність звітувати: навіть, якщо працівник фактично не працює, а перебуває в неоплачуваній відпустці чи в простої, роботодавець все одно має подати Звіт.


Якщо ж найманих працівників немає, то щодо себе ФОП не є роботодавцем, тому такий Звіт не подає.


Шаблони та зразки документів:


Звіт про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю


Статті та консультації на тему:


Кому треба подавати Звіт про норматив 4% до 09.11: розбираємо всі випадки

Новий Звіт щодо квоти 4%: хто подає, звіти за 1–2 квартали та дедлайн 09.11

Звіт про норматив 4% за 1 та 2 квартал: «звітний» чи «уточнюючий»

В який спосіб вже можна подати Звіт про норматив 4%

Офіційно! До 09.11 Звіт про норматив 4% для BCIX роботодавців

Звіт про норматив 4% уже офіційно: до 09.11 подають УСІ роботодавці одразу за ТРИ квартали

Як подавати звіт про норматив 4%: поштою чи особисто

4

30

2

18

2

1078

2

83

2

48

4

2765

4

281

15

27480

6

191

3

577

3

5483

4

252

7

374

6

1883

3

165

3

160

4

1188

4

2290

33

48623

4

3429