Правомірність вимоги контрагента щодо вказівки коду ДКПП у документах
код ДКПП, посилючись до оновлених правил оформлення первинних документів запроваджених керівництвом цього підприємства.
Вимога контрагента не має прямого законодавчого підґрунтя, оскільки чинне законодавство України не зобов'язує вказувати код послуги за ДКПП у первинних документах та рахунках.
Проте внутрішній регламент підприємства-контрагента дійсно може встановлювати такі правила для їхньої зручності.
Відповідно до ч.2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155 код Державного класифікатора продукції та послуг (ДКПП) не входить до переліку обов’язкових реквізитів первинних документів:
Назва документа.
Дата складання.
Назва підприємства.
Зміст, обсяг та одиниця виміру господарської операції.
Посади та прізвища відповідальних осіб.
Особистий або електронний підпис (КЕП).
Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо).
Код ДКПП у цьому переліку відсутній. З позиції Мінфіну та ДПС, акт чи рахунок без коду ДКПП є абсолютно законним і дійсним
Код послуги за ДКПП є критично обов'язковим реквізитом для податкової накладної (ПН) відповідно до пп. «і» п. 201.1 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n5052
Якщо керівництво підприємства-контрагента затвердило внутрішній регламент чи облікову політику, вони мають повне право відмовитися приймати документи, які не відповідають їхнім внутрішнім стандартам безпеки чи обліку.
Коли у вашому договорі з цим контрагентом (або в додатковій угоді до нього) прямо прописано: «Виконавець зобов'язується зазначати коди ДКПП у рахунках та актах...», тоді ви зобов'язані виконувати цю умову, адже договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Отже,вимога контрагента не базується на прямому примусі закону щодо первинки, але вона є правомірною в межах їхньої внутрішньої комерційної політики.
Найкраще рішення у цій ситуації — піти назустріч контрагенту та зазначати код ДКПП (хоча б перші 4 цифри) поруч із найменуванням послуги (наприклад: «Консультаційні послуги (код за ДКПП 62.02)»). Це збереже лояльність клієнта та упередить затримки з оплатою рахунків.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Зразок наказу та документи для перетину кордону України
Прошу надати зразок наказу та інших необхідних документів для предʼявлення при перетині кордону…
Чи правильно відображати працівників з інвалідністю у звіті
Правила складання внутрішнього опису документів для наказів кадровика
Відповідь АІ схвалено експертом
Виплата доплати за вислугу років психологу без освіти: нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Визначення кількості військовозобов'язаних при заповненні облікових відомостей
як бути із заповненням відомостей з оперативного військового обліку, а саме в кількість військовозобов'язаних ,оскільки є14 в.з., проте у витягу із дії пише, що 10, бо 4 мають бронь за іншим п/твом і їх в загальну к/сть не підтягує
у відомості писати тоді…
Запит на відпустку без збереження зарплати під час воєнного стану
Відповідь АІ схвалено експертом
Правила оформлення звільнення працівника та терміни видання наказу
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оформлення дистанційної роботи: заяви, накази та трудовий договір
Військовий облік: чи потрібно враховувати непридатного працівника
Його ми не включаємо у список, тому що він не військовозобов’язаний і…
Завірка списків на військовий облік: що потрібно знати
Відповідь АІ відхилено експертом
Чи потрібен оновлений військово-обліковий документ після скасування броні
Виправлення помилок у трудовій книжці: дати та посади
Працівниці в трудовій зробили запис про прийняття з помилкою, не вказано на яку посаду прийнято та помилка в даті прийняття (згідно наказу 16.07.1997р), помилковий запис в трудовій:
- № 1 20.07.1997 «Прийнята на роботу в інформаційну редакцію» Наказ № 40…
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок заробітної плати працівників при звільненні та обліку
Чи потрібна бухгалтерська довідка при звільненні працівника
Відповідь АІ схвалено експертом
Компенсація за невикористані відпустки працівниці з особливим статусом
має статус УБД та матір 2-х дітей. Одній дитині 13 років, другій - в лютому 2026 виповнилось 15 р. За робочий період з 20.03.2025 по 19.03.26 працівниця використала 24 дні основної , 14 дн УБД та 10днів на дітей. За період 2026-2027 19 днів…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запис про внутрішнє суміщення в трудовій книжці: нюанси оформлення
Відповідь АІ схвалено експертом


